Del

Forskning og Udvikling på Professionshøjskolen Absalon

Professionshøjskolen Absalon (Professionshøjskolen Absalon) uddanner til job i både den offentlige og private sektor – job som har en kolossal stor betydning for det enkelte menneske og for samfundet som helhed, og som samtidig er i hastig forandring.

Forskning i Professionshøjskolen Absalon skal bidrage til at styrke vores nyuddannedes viden og kompetencer – og til at udvikle praksis i de professioner og erhverv, vi uddanner til. Derfor prioriterer vi forskningstemaer, der kan løfte kvalitet og innovation i det arbejde, som vores uddannede skal udføre, og effektivitet i et samfund under stort ressourcepres.

Forskningen er organisatorisk forankret sammen med vores uddannelser i syv faglige centre. Forskning foregår altid i et tæt samspil med vores professions- og erhvervsområder og ofte også med andre forskningsinstitutioner og -aktører.

Vores forskningsopgave har været en del af Lov om Professionshøjskoler siden 2013.

Rehabilitering og palliation
Fødevareinnovation
Et aktivt liv med muskel- og skeletbesvær
Fødevare- og turismeoplevelse
Ledelse og organisering af velfærdsinnovation
Pædagogisk arbejde med faglighed, familier og børn
Bevægelse, kreativitet og æstetik i pædagogisk arbejde
Fagdidaktik og faglige fællesskaber
Uddannelsesmobilitet og læringsfællesskaber
Digitale læringsmiljøer og didaktisk design
Beskæftigelsesindsatser for udsatte voksne
Effektiv styring af velfærd
Personlig medicin
Ulighed i sundhed
Det nære sundhedsvæsen
Ny viden, kompetencer og samarbejdsflader, der matcher regionale og nationale behov inden for bioteknologisk produktion.

Nyheder om forskning og udvikling

Cykler skal skabe lighed i sundhed
Aktiviteter på cykel er et godt redskab til at skabe sundhed og trivsel for børn og unge. Men hvad gør man, når ikke alle har en cykel? Et nyt…
Kulturmødet på Mors med fokus på tværfagligt samarbejde
Professionshøjskolen Absalon er i år med på Kulturmødet på Mors og har i år særlig fokus på kultursamarbejder mellem institutioner og kulturen.
Elevplaner hæver ikke det faglige niveau
Da de obligatoriske elevplaner blev indført i 2006, var det politiske mål, at planerne skulle hæve det faglige niveau. I dag - mere end ti år senere…
Cxense Display