Del

Center for Skole og Læring

Center for Skole og Læring har tre forsknings- og udviklingsmiljøer med hver deres forskningsområde, som er skabt i tæt kontakt med praksis, folkeskolen og kommunerne.

Med de valgte forskningsområder understøttes den didaktiske forskning inden for centrets efter- og videreuddannelse (EVU) og grunduddannelsesaktiviteter (GU) i Læreruddannelsen samt centerets konsulentydelser; herunder Center for Undervisningsmidler-aktiviteter (CFU).

Fagdidaktik og faglige fællesskaber

Forskningsmiljøet adresserer to forskningstemaer, der er gensidigt betingede: “Undervisning og læring i skolens fag” og “Lærerkompetencer og lærerprofession”.

Læs mere her

Uddannelsesmobilitet og læringsfællesskaber

Forskningsmiljøet adresserer to forskningstemaer med indbyrdes forbindelser: “Læringsfællesskaber i skolen” og “Uddannelsesmobilitet og lokalsamfundet”.

Læs mere her

Digitale læringsmiljøer og didaktisk design

Forskningsmiljøet adresserer undervisning og uddannelse understøttet af digitale teknologier inden for to forskningstemaer: ”Didaktisk design af undervisning” og ”Didaktisk design af uddannelsesmiljøer”

Læs mere her

Netværksdag: Åben Skole
27. januar 2021
Vi dykker ned i begrebet ’åben skole’, ser på tiltagene i Region Sjælland og koncentrerer os om udvalgte eksempler.
Tre millioner kroner til underviseres digitale kompetencer
28. januar 2020
Roskilde Universitet, Professionshøjskolen Absalon og Zealand modtager tre millioner kroner fra…
3,7 millioner fra Novo Nordisk Fonden
5. december 2019
’Bedre anvendelsesorienteret og eksperimenterende matematikundervisning’
har modtaget støtte fra Novo…