Del

Center for Skole og Læring

Center for Skole og Læring har tre forsknings- og udviklingsmiljøer med hver deres forskningsområde, som er skabt i tæt kontakt med praksis, folkeskolen og kommunerne.

Med de valgte forskningsområder understøttes den didaktiske forskning inden for centrets efter- og videreuddannelse (EVU) og grunduddannelsesaktiviteter (GU) i Læreruddannelsen samt centerets konsulentydelser; herunder Center for Undervisningsmidler-aktiviteter (CFU).

Fagdidaktik og faglige fællesskaber

Forskningsmiljøet adresserer to forskningstemaer, der er gensidigt betingede: “Undervisning og læring i skolens fag” og “Lærerkompetencer og lærerprofession”.

Læs mere her

Uddannelsesmobilitet og læringsfællesskaber

Forskningsmiljøet adresserer to forskningstemaer med indbyrdes forbindelser: “Læringsfællesskaber i skolen” og “Uddannelsesmobilitet og lokalsamfundet”.

Læs mere her

Digitale læringsmiljøer og didaktisk design

Forskningsmiljøet adresserer undervisning og uddannelse understøttet af digitale teknologier inden for to forskningstemaer: ”Didaktisk design af undervisning” og ”Didaktisk design af uddannelsesmiljøer”

Læs mere her

Kenneth J. Gergen udnævnt til ”Honorary Associate” på børne- og ungekonference
En af psykologiens største nulevende tænkere – skaberen af teorien om socialkonstruktionisme og leder af The Taos Institute – professor Kenneth J.…
Nyt koncept skal hjælpe skoler til at forebygge hadforbrydelser
De danske skoler skal blive dygtigere til at forebygge hadforbrydelser. Med 1,4 mio. kr. i ryggen skal Professionshøjskolen Absalon udarbejde et nyt…
Udsatte børn svigtes af stive systemer
Strukturerne i de offentlige systemer er for dårlige til at møde familier med udsatte børn i øjenhøjde. Medarbejderne snakker om familierne i stedet…
Cxense Display