Del

Center for Skole og Læring

Center for Skole og Læring har tre forsknings- og udviklingsmiljøer med hver deres forskningsområde, som er skabt i tæt kontakt med praksis, folkeskolen og kommunerne.

Med de valgte forskningsområder understøttes den didaktiske forskning inden for centrets efter- og videreuddannelse (EVU) og grunduddannelsesaktiviteter (GU) i Læreruddannelsen samt centerets konsulentydelser; herunder Center for Undervisningsmidler-aktiviteter (CFU).

Fagdidaktik og faglige fællesskaber

Forskningsmiljøet adresserer to forskningstemaer, der er gensidigt betingede: “Undervisning og læring i skolens fag” og “Lærerkompetencer og lærerprofession”.

Læs mere her

Uddannelsesmobilitet og læringsfællesskaber

Forskningsmiljøet adresserer to forskningstemaer med indbyrdes forbindelser: “Læringsfællesskaber i skolen” og “Uddannelsesmobilitet og lokalsamfundet”.

Læs mere her

Digitale læringsmiljøer og didaktisk design

Forskningsmiljøet adresserer undervisning og uddannelse understøttet af digitale teknologier inden for to forskningstemaer: ”Didaktisk design af undervisning” og ”Didaktisk design af uddannelsesmiljøer”

Læs mere her

Invitation til bogreception
22. juni 2018
Den nye bog "Studiegrupper - samarbejde og facilitering" hjælper undervisere, studerende og uddannelsesledere til at sætte rammer for og gå…
Sæt smag på elevernes skolemad
En stigende efterspørgsel på sunde og velsmagende måltider åbner op for, at skolemadsordninger vinder mere frem over madpakker - og det sætter fokus…
Projekt om sprog i dagtilbud afsluttes med filmfestival
Fire korte film formidler erfaringer og idéer fra projektet "Pædagoger på sprogvisit" om udvikling af sprogarbejdet i daginstitutioner.
Cxense Display