Del

Center for Skole og Læring

Center for Skole og Læring har tre forsknings- og udviklingsmiljøer med hver deres forskningsområde, som er skabt i tæt kontakt med praksis, folkeskolen og kommunerne.

Med de valgte forskningsområder understøttes den didaktiske forskning inden for centrets efter- og videreuddannelse (EVU) og grunduddannelsesaktiviteter (GU) i Læreruddannelsen samt centerets konsulentydelser; herunder Center for Undervisningsmidler-aktiviteter (CFU).

Fagdidaktik og faglige fællesskaber

Forskningsmiljøet adresserer to forskningstemaer, der er gensidigt betingede: “Undervisning og læring i skolens fag” og “Lærerkompetencer og lærerprofession”.

Læs mere her

Uddannelsesmobilitet og læringsfællesskaber

Forskningsmiljøet adresserer to forskningstemaer med indbyrdes forbindelser: “Læringsfællesskaber i skolen” og “Uddannelsesmobilitet og lokalsamfundet”.

Læs mere her

Digitale læringsmiljøer og didaktisk design

Forskningsmiljøet adresserer undervisning og uddannelse understøttet af digitale teknologier inden for to forskningstemaer: ”Didaktisk design af undervisning” og ”Didaktisk design af uddannelsesmiljøer”

Læs mere her

Konference med Professor Kenneth J. Gergen
En af psykologiens fremmeste tænkere – skaberen af teorien om socialkonstruktionisme og leder af The Taos Institute – professor Kenneth J. Gergen –…
Conference Children and Youth on the Edge the 16-17th of november 2017.
16. november 2017 - 17. november 2017
University College Zealand, Denmark, is happy to host the conference Children and Youth on the Edge the 16-17th of November 2017 on Campus Roskilde …
Fire gange flere optaget på meritlæreruddannelsen
Fra 2014 til 2016 er antallet af nye studerende på meritlæreruddannelsen blevet firedoblet på University College Sjælland. Det skyldes ikke mindst,…
Cxense Display