Hvis du er nysgerrig på hvordan du kan bruge læse- og skriveteknologi i det inkluderende arbejde med elever i dysleksi, så er dette modulet for dig.
Mange kommuner tildeler kompenserende hjælpemidler til elever i dysleksi, men ofte uden at lærerne eller eleven er klædt på til at anvende teknologien til at understøtte elevens læring.
Derfor vil lærere, der ved hvordan læse-skriveteknologi fungerer og derved kan understøtte deltagelsesmuligheder i alle fag, være nødvendige i det inkluderende arbejde med dyslektiske elever.
Dette valgmodul på 10 ECTS er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Gennem viden om anvendelsen af de mest almindelige læse- og skriveteknologier, kan du understøtte skolens arbejde med at sikre alle elevers deltagelsesmuligheder
-
- viden om læse-skriveteknologi
- analyse af teknologibehov og organisatorisk implementering
- tilrettelæggelse af indsatser med læse- skriveteknologi
- kollegial vejledning i læringsdifferentiering
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der er optaget af at dyslektiske elevers muligheder for ligeværdig deltagelse i skolens almene undervisning
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet