Del

Borgerkommunikation

Lær at understøtte offentlig kommunikation

På dette modul lærer du om effektiv kommunikation med både borgere og brugere – uanset om brugerne er eksterne eller interne, og modulet vil fokusere på, hvordan kommunikation kan gøres effektiv.

Du bliver skarp på din egen og dit teams forskellige former for kommunikation, og hvordan den kan styrke løsningen af jeres opgaver.

10Ects pointValgmodul

Det får du ud af modulet

  • Viden om effektiv kommunikation med både borgere

    og brugere

  • Kendskab til offentlige organisationers

    kommunikationspolitiker, kanalstrategier og opfattelser af borgerne

  • Kompetencer inden for skriftlig og digital

    kommunikation med forskellige målgrupper

  • Erfaring med vejledning om offentlige

    informations- og selvbetjeningssystemer.

 


Fagligt indhold

  • Kommunikationsplanlægning og -analyse
  • Korrekt og præcist skriftsprog
  • Mundtlig formidling
  • Kendskab til Offentlighedsloven og

    Forvaltningsloven

  • Brug af sociale medier på jobbet

 



Modulet er for dig, der

arbejder i en offentlig organisation, der kommunikerer, vejleder og er i kontakt med borgere og brugere. Du kan for eksempel være ansat som administrativ front-medarbejder, der skriver og taler med borgere.