INFORMATION
Pga. implementering af nyt uddannelsesadministrativt system vil der være lukket for tilmeldinger til Absalons efteruddannelsesaktiviteter i perioden d. 25. februar og til og med 8. marts 2021.
Modulet bygger på undersøgelser af performances og sociale interventioner. Et centralt spørgsmål er, hvordan disse kan være med til at give børn og unge rum til egne selviscenesættelser, hvor de kan udvikle nye relationer og fællesskaber?
De performative processer åbner mulighed for at udvikle sociale rum med overskridende karakter og transformation. Vi afprøver, hvordan vi bedst kan skabe rammer, som udvikler børn og unges identitet og giver dem lyst til at bidrage som aktører i en fælles social praksis.
Ved at udvikle og afprøve forskellige interaktive rum og performative tværdisciplinære konstruktioner får du kropslige, praktiske og teoretiske erfaringer. Gennem dialog og fælles afprøvninger vil vi på holdet diskutere det læringsmæssige og de dannelsesmæssige potentialer, metoderne hver især rummer i arbejdet med børn og unge.
Når du har deltaget på dette modul,
Iscenesættelse og performative udtryk:
Subjektivering, iscenesættelse og positionering, herunder:
Kunstaktivisme inden for og udenfor rammerne af kunst- og kulturinstitutioner i arbejdet med:
Rumkonstruktion, interaktivitet og samspil mellem krop, medier og rum:
ønsker at arbejde professionelt med performative processer, der inddrager børn og unge.
Pga. implementering af nyt uddannelsesadministrativt system vil der være lukket for tilmeldinger til Absalons efteruddannelsesaktiviteter i perioden d. 25. februar og til og med 8. marts 2021.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb.