Vil du styrke dine kompetencer til at lede pædagogiske processer og arbejde med pædagogiske udviklingsprojekter?
Organisationers struktur og kultur sætter rammerne for det pædagogiske arbejde. Som pædagog eller leder skal du kunne arbejde og indgå i samarbejde om pædagogiske udviklingsprojekter og kunne evaluere pædagogiske indsatser. Det kræver indsigt, viden og kompetence til at kunne arbejde med udviklingsprocesser - og kunne tage pædagogisk faglig ledelse på organisationens udvikling og udvikling af tiltag og interventioner.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Pædagogisk og socialpædagogisk arbejde, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har deltaget i dette modul, kan du:
- organisere, igangsætte, gennemføre og lede pædagogiske processer samt indgå i et samarbejde om pædagogiske udviklingsprojekter og evaluere pædagogiske indsatser.
- kommunikere, eksplicitere og formidle viden om styringsmæssige aspekter af pædagogisk praksis
-
- viden om ledelse og organisering af pædagogiske processer
- indsigt i organisationers og institutioners samfundsmæssige placering, funktion og udvikling
- indsigt i væsentlige perspektiver inden for fornyelse af og forandringer i det pædagogiske arbejde
- reflektere over pædagogisk ledelse i forskellige kontekster og praksisområder som fx læringsarenaer, kollegial sparring, vejledning samt konsulent- og ledelsesmæssig praksis
- analysere betydningen af organisationers struktur og kultur for det pædagogiske arbejde
- vurdere og evaluere ledelse af pædagogiske processer herunder etiske perspektiver
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for, dig der arbejder som pædagog, souschef eller er leder
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet