Gå til hovedindhold

Hjælp til IT

Der er en række medarbejdere i Professionshøjskolen Absalon, der hjælper med teknologi og IT:

  • Facility Service på uddannelsesstedet

    Leverer den daglige support på vores uddannelsessteder. Facility service hjælper blandt andet med: visse log-in problemer, printproblemer, spørgsmål om interaktive tavler, spørgsmål om projektorer mm.
  • Studiesekretærerne på uddannelsesstedet 

    Hjælper med brugernavn og password
  • Helpdesk

    Hjælper på telefon 7248 1111 og mail helpdesk@pha.dk.

    Helpdesk håndterer problemer med netværk, print, trådløst netværk, osv.

    Helpdesk yder ikke hjælp til den funktionelle brug af programmer, som fx at lægge et videoklip ind i en Powerpoint præsentation eller brug af Excel.
  • Helpdesk på uddannelsesstedet

    Der kommer en helpdeskmedarbejder til de enkelte uddannelsessteder hver anden uge (ugentligt i Roskilde) for at hjælpe med eventuelle problemer samt tjekke og opdatere IT-udstyr
  • IT-drift

    Er ansvarlige for al drift af og videreudvikling af IT infrastruktur
  • Andet

    På nogle Professionshøjskolen Absalon uddannelser er der supplerende IT hjælp af forskellig karakter. Uddannelsesstedet oplyser om dette.

IT-vejledninger

På vejledninger.pha.dk finder du alle vejledninger der hjælper studerende og ansatte i Professionshøjskolen Absalon med at anvende digitale læringsmedier, herunder diverse it-udstyr, services og programmer tilknyttet Professionshøjskolen Absalon.

IT-vejledninger

På vejledninger.pha.dk finder du alle vejledninger der hjælper studerende og ansatte i Professionshøjskolen Absalon med at anvende digitale læringsmedier, herunder diverse it-udstyr, services og programmer tilknyttet Professionshøjskolen Absalon.