Gå til hovedindhold

Erhvervspædagogik og karrierevejledning

Kompetenceudvikling der retter sig mod erhvervsskoler, FGU institutioner samt karrierevejledning

Kurser og efteruddannelser

Læs om dine efteruddannelsesmuligheder og bliv klogere på hvilken retning du gerne vil gå. Du kan både læse hele efteruddannelser eller tage enkelte kurser og moduler.

Fælles kompetenceløft og konsulentydelser

 

Fokus på

Erhvervspædagogik

Arbejder du til daglig med undervisning og læring på det erhvervspædagogiske område? Du kan fx. være erhvervsskolelærer, mentor, pædagogisk didaktisk konsulent eller samt ledere på en erhvervsuddannelse , FGU-skole eller et AMU-center.

Læs mere om:

Diplomuddannelsen i Erhvervspædagogik

 

Foto af to mennesker i samtale

Fokus på

Karrierevejledning

Ønsker du at blive vejleder - eller er du det allerede og ønsker at styrke dit fagprofessionelle afsæt i vejledningen af unge og voksne om valg af uddannelse og job?

At vælge sine veje i uddannelse, job og karriere er en livslang opgave. Derfor er der i et utal af skole-, uddannelses- og jobmæssige sammenhænge brug for vejledning og professionelle vejledere.

I de mange valg og overgange, som unges og voksnes uddannelses- og arbejdsliv kan omhandle, skal du som professionel vejleder kunne tilbyde den støtte, den samtale, de aktiviteter og den læring, der gavner dem, du vejleder. Du skal medvirke til, at de vejledte får nye perspektiver og ser nye muligheder, når det gælder fremtidens veje og valg.

Læs mere om: 

Diplomuddannelsen i uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledning

 

 

Fokus på 

FGU - Forberedende grunduddannelse

Absalon har sammen med FGU- institutionerne arbejdet med institutionsrettede forløb under 6 forskellige temaer, som relaterer sig til den nye FGU-praksis.

Temaerne tilbydes som selvstændige temaforløb, hvor didaktiske principper kommer i spil på forskellig vis. 

Forløbene tilrettelægges som workshopdage, mellemperioder og opsamlingsdage. I mellemperioderne arbejdes med at træne det indhold, der har været på den foregående workshopdag eller forberedelse til den næste. Det endelige indhold i forløbene udformes i samarbejde med institutionerne, så det tilstræbes, at indholdet bliver så relevant og praksisnært som muligt. Forløbene tilrettelægges eksemplarisk i forhold til de didaktiske principper, således at de didaktiske principper, der knytter an til de enkelte temaer, vil præge undervisningen.

De 6 temaforløb dækker til sammen alle de institutionsrettede emner, som Styrelsen for Undervisning og Kvalitet tildeler puljemidler til i forbindelse med de årlige institutionsudviklingsaftaler.

Læs mere her