Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
På dette kursus opnår du kompetencer til at lede og facilitere relationelle processer i mindre og større grupper med henblik på at skabe læring,
udvikling og fornyelse i organisatoriske sammenhænge.
Kurset giver dig konkrete værktøjer til at kunne lede og facilitere relationelle processer i form af møder, teamudvikling, forandringer, workshops,
projektaktiviteter og lignende.
Målgruppe
Kurset er for dig, der arbejder med ledelse og ofte skal navigere i komplekse relationer til f.eks. medarbejdere, andre ledere, kunder og samarbejdspartnere.
Kurset er på 2 ECTS.
-
På kurset får du:
- viden om, forståelse af og kan reflektere over teorier og metoder, som belyser og adresserer de dynamikker, der med ledelsesmæssigt perspektiv udfolder sig mellem mennesker i det relationelle rum på gruppe- og organisationsniveau.
- kompetencer til at kunne navigere i spændingsfeltet mellem fokus på indhold og fokus på proces og gennem sproglige handlinger lede og skabe involvering, læring og nye handlemuligheder.
- kompetencer til at analysere det organisatoriske behov for relationelle processer under iagttagelse af de muligheder og begrænsninger, der ligger i henholdsvis en lederrolle og en konsulentrolle.
- konkrete værktøjer til at designe og gennemføre relationelle processer i sammenhæng med organisationens behov.
-
På kurset arbejdes der blandt andet med teorier, der omhandler:
- Facilitering
- Konflikter
- Gruppedynamikker
Vi arbejder med, hvordan facilitering af processer er invitation til medledelse og deltagelse. Alt sammen med afsæt i en forståelse af organisationer, relationer og processer som komplekse størrelser.