Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
Hvordan styrker vi den fritidspædagogiske faglighed?
Det gør vi ved at insistere på at bygge faglige beslutninger på viden og ikke så meget på, hvad vi tror der sker/skal ske. Vi har brug for viden om, hvad der virker – og vi har brug for viden til at træffe de bedst mulige beslutninger på baggrund af undersøgelse og refleksion.
Målgruppe
Pædagoger der arbejder i fritidsdelen, SFO, fritidshjem og klub
Vidensinformeret praksis handler om viden, som kan anvendes til at træffe gode beslutninger
- Om hvilke indsatser, der skal igangsættes
- Om hvordan indsatser skal justeres undervejs
- Om hvilke indsatser der skal fastholdes/udvides og hvilke der skal stoppe praksis med et børne- og dannelsesperspektiv for øje.
-
På dette 5-dages kursus får du viden om og mulighed for afprøvning i praksis, således at du efter endt forløb er i stand til at:
- arbejde undersøgende i samarbejde med kolleger
- stille velovervejede spørgsmål til data
- indgå i kollegial vejledning sammen med dine kolleger omkring en dybere forståelse af praksis
- tage datainformerede beslutninger
- bruge din professionelle dømmekraft optimalt
-
Vidensorienteret praksis i forhold til følgende temaer:
- Hvad vil det sige at arbejde vidensinformeret med fritidspædagogik
- Dannelse i en ungdomskultur
- Børn i komplicerede læringssituationer – lærer/pædagog-samarbejde med fokus på alle børns deltagelsesmuligheder i læringsmiljøer
- Identitet, dannelse og ungdomskultur