På 5. og 6. semester af radiografuddannelsen har Mia Thrue Fossing og Nadia Afzal Khilji haft deres praktik i stråleterapien på Næstved Sygehus. Her har de oplevet, hvordan radiografer spiller en helt central rolle i kræftbehandlingen – og hvor tæt man kommer på både teknologi og patienter.