Gå til hovedindhold

Handelsbetingelser

Betingelser for tilmelding og afmelding

På denne side kan du læse, hvilke betingelser der gælder, når du tilmelder dig kurser, uddannelser eller andre aktiviteter via Absalons efter- og videreuddannelses hjemmeside.

Betingelserne gælder som udgangspunkt for alle aktiviteter – medmindre der er lavet en særskilt kontrakt. I så fald er det kontraktens indhold, der er gældende.

Du opfordres derfor til at læse betingelserne grundigt igennem, så du kender dine rettigheder og forpligtelser, inden du tilmelder dig et forløb. Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du har flere spørgsmål.

Tilmelding

Du finder vores aktuelle udbud af kurser og uddannelser under fanen ’Videreuddannelse’ på hjemmesiden. Aktiviteter, som er åbne for tilmelding, har et tilmeldingslink – dette fører dig videre til nemStudie.dk, hvor al efterfølgende kommunikation også vil foregå.

Vi optager efter først til mølle-princippet, så hvis du vil være sikker på en plads på en aktivitet, skal du tilmelde dig hurtigst muligt.

Når tilmeldingsfristen er udløbet, får du besked i nemStudie.dk, om du er blevet optaget på aktiviteten, dog betinget af, at du opfylder gældende adgangskrav, og der er ledige pladser. Tilmeldingsfristerne fremgår under den enkelte aktivitet.

Hvis du ikke opfylder gældende adgangskrav, kan det være relevant at søge en realkompetencevurdering (RKV). Absalon har i øjeblikket en behandlingstid på ca. 6 uger, og du bør derfor sende din ansøgning hurtigst muligt. Vi gør opmærksom på, at optagelse ikke kan garanteres, hvis ansøgningen indsendes for sent i forhold til aktivitetsstart.

Klik her for at søge realkompetencevurdering

Vigtigt: Din tilmelding er bindende. Læs mere under afsnittet "Framelding og fortrydelse".

Pris og betaling

Prisen for den enkelte aktivitet fremgår på hjemmesiden under beskrivelsen. Betaleren vil modtage en faktura, når du er optaget. Betalingsfristen er 14 dage.

  • Prisen dækker undervisning, vejledning og en eventuel prøve.
  • Betalingen kan forestås af: arbejdsgiver, jobcenter, eller den kan være selvbetalt.
  • Din ansøgning er personlig, også selvom din arbejdsgiver afholder udgiften til modulet. Det betyder, at du personligt hæfter for din ansøgning og den tilhørende betaling.

Ekstra udgifter
Der kan være ekstra udgifter til bøger og kopier. Beløbet varierer, men ligger typisk mellem kr. 700 og 1.000 pr. modul/aktivitet.

Hvis fakturaen ikke betales til tiden, mister du:

  • Retten til at deltage på aktiviteten
  • Retten til at gå til en eventuel prøve

Der tages forbehold for regulering af tilskud.

Framelding og fortrydelse

Du har jævnfør købeloven 14 dages fortrydelsesret fra det tidspunkt, du bliver endeligt optaget på en aktivitet. Ønsker du at benytte dig af fortrydelsesretten, skal du sende en skriftlig og tydelig besked inden fristens udløb til mail evu@pha.dk.

Efter de 14 dage gælder:

  • Framelding med refundering er kun mulig i særlige og dokumenterbare tilfælde.
  • Hvis du selv eller din arbejdsgiver vælger at afbryde en aktivitet, gives der ikke refundering.
  • Ønsker du senere at deltage i samme eller en anden aktivitet, skal du betale ny deltagerbetaling.

Ændringer

Vi forbeholder os retten til at ændre:

  • Datoer, tidspunkter og lokationer
  • Priser og indhold
  • Samt at aflyse aktiviteter med for få tilmeldte

Derudover tager vi forbehold for lovændringer samt eventuelle fejl på hjemmesiden og i kataloger.

Persondata

Vi behandler dine oplysninger i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning.

Force majeure

Absalons efter- og videreuddannelse er ikke ansvarlig for manglende opfyldelse af aftalens forpligtelser i det omfang, at opfyldelsen hindres af ekstraordinære omstændigheder, som Absalons efter- og videreuddannelse ikke er herre over, og som ikke med rimelighed kunne eller burde have været forudset ved aftalens indgåelse. Disse ekstraordinære omstændigheder omfatter blandt andet ændret offentlig regulering, men er ikke begrænset til dette.

Behandling af dine oplysninger

Absalon behandler din(e) ansøgninger og bilag for at vurdere, om du opfylder adgangskravene. Vi gemmer også din(e) oplysninger for at kvalitetssikre, udvikle, drifte, vedligeholde og teste de it-systemer, vi bruger. Formålet er at sikre en god funktionalitet. Når vi bruger machine learning i optagelsesprocessen, kontrolleres resultatet af en medarbejder.

P.t. er der ingen slettefrist for dine oplysninger, da vi afventer en sletteinstruktion til NemStudie på nationalt niveau.

Har du spørgsmål til behandlingen af dine oplysninger, kan du skrive til evu@pha.dk eller dpoabsalon@pha.dk.

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til betingelser, betaling eller andet.
Efter- og videreuddannelsen kontaktes på evu@pha.dk eller på tlf. 72481030.