Gå til hovedindhold

Konference: Læring i det 21. århundrede - Hør om fremtidens digitale læringsformer i sundhedsuddannelserne

Professionshøjskolen Absalon, Area9 Lyceum, DTU LearnT, Innovationsfonden og Holbæk Kommune inviterer til konference.

Konferencen afholdes fredag den. 22. april 2022 kl. 9.00-15.00 på Campus Slagelse, Sdr. Stationsvej 30, 4200 Slagelse

Deltagelse er gratis

På professionskonferencen samles op på de første erfaringer med, hvordan der undervises på nye måder i spændingsfelterne mellem teknologi og praksis på sundhedsuddannelserne i Danmark.

Der sættes fokus på den unikke digitale undervisningsmodel for sundhedsuddannelserne – og kastes lys over hvordan vi med teknologi kan udvikle og styrke læring og læringsudbytte på de videregående uddannelser.

Program

 

9.00-9.30   

Ankomst og morgenmad

9.30-9.50

Keynote 1

Daniel Schwartz Bojsen, Direktør for sundhed, social og engineering i Absalon

9.55-10.15

Keynote 2

Khurram Jamil, Area9 Lyceum, President, Strategic Initiatives

10.20-10.45

Keynote 3

Nikolaj Sonne, journalist

10.45-10.50

Introduktion til de 3 workshop spor (simulation, teknologi, aftagerfelt)

10.50-11.10

Pause og transport til workshops

11.10-12.10

Workshops med oplæg i tre spor

12.10-12.50

Frokost og transport til workshops

12.50-13.50

Workshops med oplæg i tre spor

13.50-14.10

Pause med kaffe/the, kage og frugt

14.10-14.50  

Paneldiskussion i auditoriet v. Nikolaj Sonne

Hvordan kan teknologier og nye undervisningsdesigns understøtte udviklingen af en stærk professionsfaglighed?

14.50-15.00

Opsamling v. Daniel Schwartz Bojsen

Målgruppe

Målgruppen for konferencen er undervisere og ledere fra sundhedsuddannelserne på professionshøjskolerne, praksis, forskningsmiljøer, virksomheder og alle med interesse for læring og teknologi samt sygeplejersker, ergoterapeuter, fysioterapeuter og andre sundhedsuddannede.

Information om simulationssporet

Dette spor handler om, hvordan læringsrum for faglig fordybelse og udvikling af kliniske færdigheder kan skabes gennem simulationsundervisning. Oplægsholdere er:

A) Niels Sandholm, Docent for ISE Forskning og Udvikling, Københavns Professionshøjskole og Helle Mathar, lektor på Sygeplejerskeuddannelsen, Københavns Professionshøjskole

B) Doris Østergaard, ​MD, DMSc., MHPE, Professor, CAMES Copenhagen Academy for Medical Education and Simulation, Region Hovedstaden

C) Hanne Selberg, lektor på Sygeplejerskeuddannelsen, Københavns Professionshøjskole

Information om sporet aftagerfelt

Dette spor handler om, hvordan ændret didaktisk tilgang med fokus på undervisning på færdigheds- og kompetenceniveau kan få en betydning ude i aftagerfeltet/praksis. Oplægsholdere er:

A) Camilla Bernild, sygeplejerske, cand.mag., Ph.d. studerende, Afdeling for Hjertesygdomme, Hjertecentret Rigshospitalet

B) Cathrine Sand Nielsen, VIA Sygeplejerskeuddannelsen Aarhus og

C) Gitte Schalck Elsang, Teamleder Holbæk hjemmepleje

Information om teknologisporet

Dette spor handler om, hvordan teknologi kan understøtte læringsformer i sundhedsuddannelserne. Oplægsholdere er:

A) Rasmus Leth Vergmann Jørnø, lektor, Center for Skole og Læring, Professionshøjskolen Absalon

B) Anne-Mette Nortvig, docent, Center for Skole og Læring, Professionshøjskolen Absalon og Tobias Tretow-Fish, Ph.d. studerende, DTU 

C) Henrik Sander Pyndt, Lektor, Bioanalytikeruddannelsen, Københavns Professionshøjskole

D) Morten Philipps og Claes Mørkeberg, København Professionshøjskole, Digitalt Kompetenceløft