Formelle undervisningskompetencer
I dette afsnit af 'Didaktisk, praktisk, go' drøfter vi nogle af de udfordringer der kan være forbundet med IKKE at have de formelle kompetencer.
Den seneste undersøgelse af kompetencedækning (19/20) viser at 11,6 % af lærerne mangler formelle undervisningskompetencer i et fag de underviser i.
I dette afsnit af ’Didaktisk, praktisk, go’’ drøfter vi nogle af de udfordringer der kan være forbundet med IKKE at have de formelle kompetencer.
Vi tager udgangspunkt i faget natur/teknologi, men udfordringerne med manglende formelle undervisningskompetencer gælder bredt for alle undervisningsfag.
Hør bl.a om:
-Oplevelsen af self-efficacy
-Hvordan arbejder man med fagets delkompetencer bl.a. undersøgelseskompetencer
-Gode måder at arbejde med elevernes læring, motivation og involvering
Vært i dette afsnit er Henriette Mortensen og hun har besøg af lektor Jørgen Haagen Petersen og adjunkt Kari Astrid Thynebjerg fra Absalons Center for Skole og Læring.
Lyt med her:
Gå på opdagelse i Absalons podcastunivers
Få faglig viden og inspiration direkte i øregangene, når og hvor du vil; på cyklen, i bilen, på løbeturen eller mens du vasker op.
Find alle vores podcasts her.
Tilmeld dig vores faglige nyhedsbreve
Få viden, inspiration og tilbud om videreuddannelse direkte i indbakken.