Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
På modulet vil du udvikle dine ledelseskompetencer, således at du kan håndtere ledelsen af den inkluderende skole og institution, herunder læringsledelse, motivation og forandringsledelse.
I undervisningen vil vi lægge vægt på, at du som leder forstår, hvordan inklusionsforpligtelsen udfordrer og udvikler kerneydelsen i skoler og institutioner.
Dette valgmodul på 5 ECTS er en del af diplomuddannelsen i ledelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
- Du vil på dette modul udvikle din kompetencer, så du kan analysere udfordringer og problemer samt udarbejde handleplaner, for en inkluderende praksis på den enkelte skole eller institution på reflekterende vis
-
Du vil i løbet af dette modul kunne reflektere over teorien i praksis samt udvikle dine færdigheder, så du kan:
- Du vil blive præsenteret for teorier og modeller om inklusion og ledelse af struktur, kultur og processer, der fremmer inklusion opad, nedad og udad i organisationen
- Fremme praksisfællesskaber, der sikrer lokal tilpasning og motivation
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der er leder, eller har ambitioner om at blive leder. Modulet er også for dig, der bedriver ledelse på dagtilbudsområdet.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet