Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
Få kompetencer til at arbejde mennesker med psykisk sårbarhed og sindslidelse på baggrund af indsigt i forhold mellem bevidsthed, krop, psyke og betydningen af aktiv deltagelse i grupper med fysisk aktivitet.
På dette modul er der fokus på psykomotoriske faktorer, der kan medvirke til at fremme borgerens/patientens recovery.
Dette valgmodul på 10 ECTS er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har deltaget på dette modul, kan du:
- Planlægge, gennemføre, dokumentere og evaluere tiltag vedr. idræt, krop og bevægelse, der er relateret til arbejdet med mennesker med psykisk sårbarhed og sindslidelse, herunder med inddragelse af borger, netværk og lokal samfund
- Tilrettelægge sammenhængende, anerkendende og helhedsorienterede bevægelsesaktiviteter ud fra borgerens perspektiv og med særlig opmærksomhed rettet mod forebyggelse, sundhedsfremme, recovery, rehabilitering og empowerment
- Bidrage til udvikling af egen pædagogisk praksis inden for det faglige område
-
- Forholdet mellem bevidsthed, krop og psyke
- Kroppens, betydning for psykosocial rehabilitering og mennesker med psykisk sårbarhed og sindslidelser
- At opnå viden om og betydning af borgerinddragelse og herunder opnå viden om CDOI (Client-Directed Outcome-Informed) behandling, herunder viden om feedback informed treatment og behandlingseffekt set i forhold til fysisk og kropslig aktivitet
- Forebyggelse, sundhedsfremme, recovery, rehabilitering og empowerment i relation til borgere og deres netværk i det psykiatriske og socialpsykiatriske felt
- At opnå viden om fænomenologisk metode og kroppens fænomenologi
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der er sygeplejerske, socialrådgiver, socialpædagog eller ergo – og fysioterapeut.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet