Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
Ønsker du at arbejde med forebyggelses og interventionsarbejde i forhold til mobning samt at indgå i samarbejde på tværs af aktørgrupper i dette arbejde?
Modulet ruster dig til at udvikle arbejdet med mobning med henblik på at styrke etiske og moralske forholdemåder og identifikationer.
Dette valgmodul på 10 ECTS er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har gennemført modulet vil du have fået kompetencer til at:
- Analysere komplekse sociale processer og relationer
- Anvende, vurdere og begrunde metoder til forebyggelse af mobning og intervention i mobbesituationer
- Vurdere metodernes etiske muligheder og begrænsninger for alle parter
- Reflektere over mobning som et socialt og kulturelt fænomen
-
- Forståelse af fænomenet mobning på baggrund af forskellige teoretiske paradigmer og forståelser
- Forskellige positioner og komplekse sociale strukturer samt konsekvenser af mobning
- Forskellen mellem konflikter, mobning osv. i relation til identifikation af de forskellige processer - samt forskellige typer af mobning og krænkelser
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der ønsker at få teoretisk viden om samt kompetencer til at identificere, forebygge og håndtere mobbesituationer i sociale og institutionelle sammenhænge.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet