Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Er du eller skal du til at være bevægelsesvejleder i skolen eller dagtilbud, så er uddannelsesretningen Bevægelsesvejleder måske noget for dig.
Bevægelse og idræt får større og større samfundsmæssig bevågenhed i forbindelse med sundhed og trivsel. Hvilken betydning har det i forbindelse med læring og pædagogik? På modulet dykker vi ned i, hvad den nyeste forskningen siger om sammenhængen mellem fysisk aktivitet, læring og motivation.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Bevægelsesvejleder i skolen, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har deltaget i dette modul, kan du:
- udvikle didaktiske metoder og modeller til implementering af inkluderende arbejde med bevægelse og læring i skolen.
- udvikle læringssituationer og formidling relevante handlemuligheder relateret til bevægelse
- udvikle en kultur hvor bevægelse tænkes sammen med skolens rammer, mål, undervisning og daglige virke
- samarbejde om udvikling og anvendelse af rum og rammer i bevægelses- og læringsperspektiv
-
- Teori om fysisk aktivitets indvirkning på læring og motivation
- Teori om pædagogisk og didaktisk design med udgangspunkt i bevægelse og bevægelseskvaliteter
- Bevægelse og læring i kulturelle og institutionelle sammenhænge
- Visioner, mål, rum og rammer i bevægelses- og læringsperspektiv
- Metoder og modeller til implementering af inkluderende arbejde med bevægelse og læring i skolen
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der
- arbejder som lærer eller pædagog
- varetager funktioner som koordinator eller faglig vejleder i forbindelse med aktiviteter, der på tværs af fag har fokus på bevægelse, sundhed og trivsel
- ønsker at få nye kompetencer til at udvikle og rådgive, koordinere og lede implementeringen af bevægelsestiltag i skolens hverdagen
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet