Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
For dig der gerne have kompetencer til at kunne arbejde med digitale medier i din billedpædagogiske praksis
Børn og unges brug af digitale medier er en virkelighed, som ikke går væk ved at blive ignoreret. Derfor er det vigtigt, at du kan inddrage digitale medier og digitalt mediearbejde i et æstetisk og digitalt dannelsesperspektiv.
Dette valgmodul på 10 ECTS er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
- At bruge digitale medier og digitalt mediearbejde i et æstetisk og digitalt dannelsesperspektiv.
- At varetage digitalt mediearbejde i billedpædagogisk praksis med børn og unge.
- At udvikle billedpædagogiske aktiviteter rettet mod børn og unge, der involverer digitale medier.
- At forstå sammenhængen og interaktionen mellem digitale medieformer og dine undersøgelser og produktioner.
- At vurdere og analysere digitale multimodale mediegenrer med vægt på deres betydning for børn og unges digitale dannelse.
- Produktive færdigheder i digitale visuelle medieformer
-
- Viden om børn og unges digitale mediebrug
- Viden om forskellige digitale visuelle medieformer
- Viden om analysemetoder og vurderinger af multimodale digitale produktioner i et æstetisk og digitalt dannelsesperspektiv
- Øvelser og redskaber til anvendelse af systematisk arbejde med børn og unges mediebrug i din billedpædagogiske praksis.
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der ønsker at arbejde med billedkunst og æstetik og gerne vil inddrage de medier og medieformer, som børn og unge selv finder relevante i deres hverdag.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet