Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kvalificer dig til at varetage de udviklende, rådgivende og koordinerende funktioner i forbindelse med børn og unges bevægelse, trivsel og læring i skole og dagtilbud.
Med kravet om 45 minutters bevægelse dagligt i skolen og med den voksende opmærksomhed på betydningen af børn og unges bevægelse i det hele taget stilles der øgede krav til udvikling af bevægelseskultur og -vaner.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Bevægelsesvejleder i skolen, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har deltaget i dette modul, kan du:
- med udgangspunkt i den nyeste viden inden for bevægelse, trivsel, motivation, inklusion og sundhed indgå i samarbejde med ledelse, forældre og kolleger om udvikling af bevægelseskulturen på skolen og i institutionen.
-
- Udvikling og implementering af en kultur, hvor bevægelse, trivsel og sundhed er en integreret del af skolens virke.
- Samarbejde om at skabe visioner, mål, rum og rammer i et sundheds-, bevægelses- og trivselsperspektiv.
- Skolens betydning for bevægelse, trivsel og sundhed i et samfundsmæssigt perspektiv.
- Betydningen af fysiske aktivitet i sammenhæng med sundhed og trivsel.
- Indsigt i sammenhængen mellem nationale, lokale og skolens egne mål for sundhed, bevægelse og trivsel i skolen.
- Anvendelse og udvikling af metoder og modeller til implementering af arbejdet med sundhed, bevægelse og trivsel i skolen.
- Sundhedspædagogisk og didaktisk viden og praksiserfaringer.
- Relevante problemstillinger og handlemuligheder for sundhed, trivsel og bevægelse.
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for lærere og pædagoger, der i forbindelse med medvikling af skolens og institutionen ønsker at få nye kompetencer til at udvikle og rådgive, koordinere og lede implementeringen af bevægelsestiltag i hverdagen.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet