Vil du blive stærkere til at arbejde med evalueringspraksis, der tager afsæt i en datainformeret tilgang og som vil styrke dine kompetencer til meningsfuld dokumentation?
I dag er der krav til fagprofessionelles kompetencer til, at dokumentere faglighed og om at kunne arbejde og dokumentere faglig udvikling, der er funderet i en datainformeret praksis.
Evaluering, dokumentation og faglig udvikling bliver helt central for at kunne imødekomme disse krav- og for at kunne udvikle høj faglig kvalitet i arbejdet.
Dette valgmodul på 10 ECTS er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har gennemført modulet, vil du gennem integration af praksiserfaring og udviklingsorientering have opnået kompetencer til at:
- Gennemføre og begrunde beslutninger vedrørende evaluering i organisationer
- Udvikle evalueringsdesign, og deltage i evalueringsarbejde i praksis med afsæt i viden og forskning inden for feltet
- Dokumentere evalueringspraksis
-
- Indføring i evaluering og evalueringsparadigmer
- Evaluering perspektiveret i forhoid til organisationer - på individ-,organisations-og samfunds niveau
- Evalueringsmodeller og designs
- Datainformeret praksis og dataindsamling
- Evaluering og dokumentation - i et etisk perspektiv
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der er pædagog, lærer eller anden form for fagprofessionel, der arbejder i pædagogiske organisationer og virksomheder.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet