Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
Vil du have kompetencer til at udvikle din egen praksis i forhold til organisationsudvikling i samspil med teori- og forskningsbaseret viden ?
Konsulentens arbejde er i baseret på at understøtte forankring af organisationers forandringsprocesser. Konsulentrollens forankring er i fokus for at understøtte forankring af udviklingsprocesser og sikre at forandringer sætter sig igennem i praksis i organisationer. I dette skal man som konsulent kunne indgår i samarbejde om at håndtere processer i både lokale kontekster og i større organisatoriske perspektiver.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Projektledelse og organisationsudvikling, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har gennemført modulet
- Har du viden om, hvordan valg af forskellige konsultative perspektiver og positioner får betydning for konsulentens personlige og professionelle tilgang og arbejdet med relationer, og kan påtage dig medansvar for faglig begrundet håndtering og udvikling af konsultative processer.
- Kan du reflektere over forskellige konsulentopgavers præmisser, baggrund og kontekst, og anvende og begrunde teorier i relation til din egen udvikling som konsulent
- Kan du begrunde egne handlemuligheder i forhold til konsulentens konsultative perspektiver i sammenhængen mellem roller, positioner, etik og dilemmaer.
-
- Viden om og metoder til afdækning af problemdefinition og udviklingsønsker
- Viden om konflikter og dilemmaer mellem konsulentens og forskellige projektaktørers syn og positioner i forhold til projektet.
- Metoder til og færdigheder i at identificere, beskrive og analysere konsulentens konsultative problemstillinger i praksis
Målgruppe (Fane indhold)
Pædagogiske konsulenter, udviklingskonsulenter, faglige ledere, faglige fyrtårne og andre faglige ressourcepersoner, der har en særlig rolle i forhold til at arbejde med pædagogisk faglig eller organisatorisk udvikling
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet