Dette modul er for dig der gerne vil forbedre din evne til at guide og strukturere aktiviteter og processer i din praksis, og for dig der ønsker at udforske, hvordan æstetiske, legende og kreative elementer kan indgå i praksis, tilpasset målgruppen af børn og unge i aldersgruppen 6-18 år.
Dette valgmodul på 10 ECTS er en del af uddannelsesretningen Fritidspædagogik på Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har gennemført modulet,
• Kan du anvende fritidspædagogiske kernebegreber i forbindelse med fritidspædagogiske processer og aktiviteter.
• Har du indsigt i æstetiske, legende og kreative udtryksformer som dannelses- og udviklingsprocesser, og som er centrale for læring.
• Kan du reflektere over fritidspædagogiske processer og aktiviteter som greb til deltagelsesmuligheder og udvikling af relationer mellem børnene/de unge og mellem børn/unge og pædagogisk personale.
• Kan du begrunde, rammesætte, lede og evaluere fritidspædagogiske processer og aktiviteter ud fra egen praksis og med inddragelse af børnenes og de unges perspektiver.
• Kan du arbejde vidensinformeret og systematisk med dokumentation. -
På modulet arbejdes med:
• Viden om fritidspædagogiske processer og aktiviteter – med fokus på deltagelsesmuligheder, dannelse og trivsel.
• Pædagogisk entreprenørskab – æstetiske og kreative processer med børn og unge.
• Værktøjer og redskaber i forhold til facilitering af skabende æstetiske processer i pædagogisk arbejde.
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for Pædagogiske medarbejdere, der arbejder inden for det fritidspædagogiske område, fx fritidsklub og SFO
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet