Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Er du nysgerrig på, hvordan du kan arbejde fællesskabende for børn i udsatte positioner?
Børn i marginaliserede positioner kan tit have brug for kvalificeret hjælp til at finde fodfæste i de fællesskaber, som dagtilbud udgør. Viden om fællesskaber og diversitet klæder dig på til at stå stærkere sammen med forældre og andre professionelle i bestræbelserne på at skabe gode deltagelsesmuligheder for alle børn.
Om kurset
-
Når du har gennemført kurset:
- Kan du udvikle og kvalificere inkluderende praksis med blik for mangfoldighed og deltagelse
- Kan du analysere og reflektere over sociale, kontekstuelle og individuelle betingelser for målgruppens deltagelsesmuligheder
- Kan du analysere, vurdere og handle på problemstillinger ud fra henholdsvis et professionelt-, et børne- samt et forældreperspektiv
-
Indhold:
- Viden om centrale teorier om diversitet, normalitet, afvigelse og marginaliseringsprocesser.
- Teorier og begreber om at fremme inklusion og deltagelse.
- Viden om dilemmaer i forhold til diversitet, deltagelse og styrkelse af fællesskaber i pædagogiske praksis.
- Metoder, der styrker deltagelsesmuligheder i fællesskaber i den pædagogiske praksis.
Målgruppe
Kurset er for dig, der arbejder på det pædagogiske område og har en interesse i at arbejde med fællesskaber i en pædagogisk praksis i dagtilbud.