Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Mange undervisere i skolen møder i varierende grad udfordringer med at praktisere klasseledelse systematisk på måder, der fremmer elevernes læring. Kompleksiteten i undervisningsrummet kalder på, at underviseren får skærpet sine kompetencer til at lede elevernes trivsel og læring, så de kan fokusere på netop det.
Som underviser i skolen har du erfaring med at kombinere fagdidaktik og klasseledelse, men måske du kunne have glæde af at opkvalificere dine erfaringer? På dette modul får du kompetencer til at at justere din tænkning og din undervisningspraksis, så eleverne oplever både genkendelige pædagogiske rutiner og faglig variation.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Didaktisk udvikling i skolen, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har gennemført dette modul, kan du
- gennemføre, vurdere og udvikle en pædagogisk praksis, der er kendetegnet ved synlig strukturering, indholdsmæssig klarhed og tydelig klasseledelse
- samarbejde og sparre med kolleger om fagdidaktik og klasseledelse
- håndtere og indgå i kvalificerede diskussioner om uddannelse, undervisning og læring i praksis på et begrundet og reflekteret grundlag
-
- kommunikationsformer
- fagdidaktik
- undervisningstilrettelæggelse
- klasseledelse
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der
underviser i skolen; du kan være lærer, pædagog, ressource person eller have andre undervisningsfunktioner.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet