Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Når du som læringsvejleder skal bidrage til, at skolens pædagogiske læringsCenter gør undervisningsmidler - analoge såvel som digitale - tilgængelige for elever og kollegaer, så kræver det flair for formidling af kulturtilbud og litteratur.
Samtidigt knyttes læringsvejlederens funktion til strategisk udvikling af skolens didaktiske og pædagogiske udvikling.
Alt sammen opgaver, der kalder på dette modul 'Formidling, læringsmiljøer og kulturarbejde'
Med bekendtgørelsen om de pædagogiske læringsCentre i folkeskolen er det blevet præciseret, hvad plc'et skal.
En præcision handler om stille undervisningsmidler til rådighed, ligesom plc'et skal bidrage til udviklingen af læringsmiljøer, hvor kreative og undersøgende arbejdsformer kan udfolde sig.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Læringsvejleder, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
-
Når du har deltaget i dette modul, kan du:
- udvikle, begrunde og gennemføre formidlingsopgaver, herunder kulturtilbud og litteratur
- indgå i samarbejder om udvikling og evaluering af læringsmiljøer, der understøtter kreative, æstetiske og undersøgende arbejdsformer
- indgå i samarbejder med henblik på at udvikle fysiske og virtuelle læringsmiljøer med fokus på oplevelse, fordybelse og virkelyst
-
- Viden om fysiske designs af læringsmiljøer og deres betydning for pædagogisk praksis.
- Indsigt i teorier om kreative, æstetiske og undersøgende tilgange til læring og deres betydning for pædagogisk praksis.
- Viden om formidlingsteori og -metoder.
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der
- er - eller på vej ind i funktionen - læringsvejleder
- varetager opgaver i samspillet mellem skolebibliotek og folkebibliotek
- er nysgerrig på sammenhængen mellem læringsmiljøer og kulturarbejde
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet