Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
På modulet vil du som leder udvikle dine praktiske og analytiske kompetencer som leder, så du kan arbejde reflekteret med samspillet mellem de mange processer som former ledelse, organisation, styring og strategier med henblik på en realisering af din organisations mål.
Dette obligatoriske modul på 10 ECTS er en del af Diplomuddannelsen i skoleledelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Modulet sætter dig i stand til at:
- Få et præcist sprog for forskellige organisatoriske processer.
- Med det nye sprog få øje på nye sider af din organisation og de betingelser, som du leder under.
- Udvikle og planlægge styringsmæssige og strategiske tiltag i din organisatoriske kontekst, og i den forbindelse iværksætte implementering, forandring og forankring.
- Iværksætte handleplaner og lede de organisatoriske og tværorganisatoriske processer med henblik på implementering og forankring.
-
Du vil i løbet af dette modul kunne bruge teoretiske værktøjer til at reflektere over din praksis samt udvikle dine færdigheder, så du kan:
- Identificere, analysere og vurdere organisationers struktur, kultur, magt, beslutningsprocesser, sensemaking og narrativ forandring, samt styring (økonomi- og ressourcestyring) og strategier. Dermed vil du kunne begrunde og udvælge relevante handleplaner.
- Identificere, analysere og vurdere de organisatoriske rammevilkår.
- Identificere mulighederne for styringsmæssige og strategiske tiltag og kunne formidle disse til relevante interessenter i og omkring organisationen.
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der som konsulent eller leder, har ansvar for eller indgår i forandringsprocesser. Vi lægger vægt på, at du forholder dig undersøgende i forhold til dit ledelsesrum og får nye ideer til, hvordan du kan skabe løsninger sammen med egne medarbejdere og den øvrige organisation.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet