Modulet udbydes og gennemføres i et samarbejde mellem professionshøjskolerne Absalon og UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. Du vil derfor møde undervisere fra både Absalon og UCL på dette særligt tilrettelagte modul.
Dette modul fokuserer på underviserens digitale kompetencer og på, hvordan og hvornår undervisningen kan understøttes digitalt.
Modulet giver dig en dybdegående indsigt i digitale teknologier og deres betydning for didaktik og læring
Modulets tilrettelæggelse
• Blended forløb med 2 gange fremmøde; et på campus i Slagelse og et i Odense. Resterende undervisning er synkron og asynkron online
• Hvor man skal indgå i et forpligtende samarbejde i studiegrupper
• Der vil være studieaktiviteter før, under og efter undervisningen
Blended learning refererer til en undervisningsmetode, der kombinerer traditionelle undervisningsmetoder med digitale læringsressourcer og online aktiviteter. Det er en blanding af face-to-face undervisning og e-læring, og det sigter mod at udnytte fordelene ved begge tilgange.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Læringsvejleder, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Efter deltagelse på modulet vil du kunne
- Anvende digitale værktøjer til at differentiere undervisningen og skabe motiverende og engagerende læringsmiljøer
- Mestre metoder til digital produktion og design af læringsmiljøer, der fremmer børn og unges kreative og innovative kompetencer
- Vejlede kolleger i arbejdet med pædagogisk it og digitale læringsforme.
-
- Teorier om didaktik, didaktisk design og designdidaktik
- Teorier og konkrete erfaringer med anvendelse og implementering af teknologier
- Viden om digitale artefakters form, opbygning og betydning i omverdenen
- Metoder til digital produktion og design af læringsmiljøer, der fremmer børn og unges kreative og innovative kompetence
- Viden om didaktisk anvendelse af Generativ AI i undervisningen
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der der skal varetage funktioner som læringsvejleder, IT-vejleder eller som vil udvikle egne digitalt didaktiske kompetencer.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet