Bliv godt klædt på til opgaven med at vejlede og vurdere de studerendes praktik samt samarbejde med campus om den integrerede praktik.
Uddannelsen af lærere kræver kvalificerede praktiklærere, der kan rammesætte de lærerstuderendes læreprocesser i praktikken og vurdere de studerendes udbytte af praktikken, således at de lærerstuderende opnår bedst mulige erfaringer med fra uddannelsen.
Dette valgmodul på 5 ECTS er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har deltaget i modulet kan du
- Samarbejde med lærerstuderende og læreruddannere om planlægning, gennemførelse og evaluering af praktik.
- Vejlede og vurdere de lærerstuderende i forbindelse med deres praktik
- Anvende fagbegreber og metoder til at rammesætte de studerendes læreprocesser i praktikken
-
- Vejledningsteori og didaktisk teori der kan anvendes til at rammesætte refleksive læreprocesser for de lærerstuderende.
- Viden om vejledning og facilitering af voksnes læreprocesser.
- Viden om praktikkens mål og indhold, herunder lærerrollens ni dimensioner.
- Viden om opgaver der knytter sig til rollen som meduddanner
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der er - eller har planer om at blive - praktiklærer i skolen
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet