Vil du skabe forandringer med afsæt i den neuroaffektive tilgang til pædagogikken – så se her!
Som leder og ressourceperson inden for dagtilbudsområdet er opgaven at gå forrest og bane vejen, for at den pædagogiske læreplan forankres i praksis. Den travle hverdag kan dog betyde, at vores kognitive hjerne mister formål og mål, hvorfor vi kan ende med at gøre som vi altid har gjort – og vores egne syninger overtager.
Et neuroaffektivt perspektiv på den pædagogiske praksis kan bidrage til at få øje på, hvilke syninger der kan være på spil i hverdagen, og hvordan der skabes et fælles fagligt sprog, der tjener den fælles kerneopgave.
Kurset er for dig, der
er pædagog eller dagplejer på dagtilbudsområdet
-
- Viden om den neuroaffektive tilgang til pædagogikken.
- Værktøjer til at skabe forandringer med afsæt i en større forståelse af, hvilke syninger der er på spil i jeres institution.
- Øvelser i koblingen mellem tanker, følelser og krop.
- Værktøjer til analyse og refleksion
- Et bedre pædagogisk grundlag for at forstå og optimere den pædagogiske praksis.
-
- Øvelser i koblingen mellem tanker, følelser og krop.
- Indføring til hvordan den neuroaffektive tilgang til den pædagogiske praksis kan understøtte, at der sker en mere præcis intervention.
- Indføring i hvordan erkendelse lagres - ikke kun som tanker, men opleves og erfares også kropsligt og følelsesmæssigt.
- Indføring i hvordan sansning, følelse og tænkning ”spiller sammen”