Gå til hovedindhold

Kursus STEAM undervisning der skaber maksimale deltagelsesmuligheder for alle elever

Fokus er på at planlægge funktionel tværfaglig undervisning der skaber maksimale deltagelsesmuligheder for alle elever.

For at elever kan blive motiverede for at lære noget siger selvbestemmelsesteorien at de skal sikres autonomi, samhørighed eller opleve et tilhørsforhold og endelig have mulighed for at udvikle deres kompetencer, så de kan vise at de er blevet kompetente og kan bidrage med dette til fællesskabet.

På de to dage skal lærerteams på forskellige klassetrin udvikle undervisningsforløb inden for STEAM- fagrækken som lever op til de 4 kriterier.

Målet er, at skolen får udviklet didaktikker, som passer til de forskellige klassetrin og som kan implementeres i en skole der ønsker at øge elevernes trivsel, læring og dannelse.

Kursuselementer

FN’s verdensmål , Klima / Bæredygtighed , Biodiversitet, Natur / Udeliv / Feltarbejde, Praksisfaglighed, Naturvidenskabelige erkendelser / Ny forskningsviden , Science-kapital / Naturvidenskabelig dannelse, Tværfaglig / Fællesfaglig / Sociovidenskabelige problemstillinger (SSI), Problem-baseret læring / Undersøgelsesbaseret naturfagsundervisning (UBNU), Interesse / Motivation , Skole-virksomhed / Karriere, Engineering / Innovation / Entreprenørskab, Diversitet / Ligestilling / Inklusion, Talent / Fagligt udfordrerede / Differentieret undervisning, Eksterne læringsmiljøer, Evaluering / Feedback, Sprog / Kommunikation / Samarbejde