Gå til hovedindhold

Kursus STEAM undervisning der skaber maksimale deltagelsesmuligheder for alle elever

Vil du skabe læringsforløb, der motiverer alle elever?
Dette kursus fokuserer på at planlægge funktionel tværfaglig undervisning der skaber maksimale deltagelsesmuligheder for alle elever.

Med afsæt i selvbestemmelsesteorien arbejder vi med at sikre elever:

  • Autonomi – mulighed for at træffe egne valg.
  • Samhørighed – en følelse af tilhørsforhold og fællesskab.
  • Kompetenceudvikling – oplevelsen af at mestre og bidrage.

På kursets to dage skal lærerteams på forskellige klassetrin udvikle STEAM-baserede undervisningsforløb, der opfylder disse kriterier. 

Målet er, at skolen får udviklet didaktikker, som passer til de forskellige klassetrin og som kan implementeres i en skole der ønsker at øge elevernes trivsel, læring og dannelse.

Temaer og fokusområder:

  • FN’s Verdensmål, klima og bæredygtighed
  • Biodiversitet og naturvidenskabelig dannelse
  • Udeliv, feltarbejde og praksisfaglighed
  • Problem- og undersøgelsesbaseret naturfagslæring (PBL/UBNU)
  • Engineering, innovation og entreprenørskab
  • Diversitet, inklusion og differentiering
  • Talentudvikling 
  • Evaluering, feedback og samarbejde