Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
Arbejder du som LKT-vejleder eller inklusionsvejleder så står dette modul centralt i arbejdet med udvikling af inkluderende læringsfællesskaber og relationspædagogik.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Specialpædagogik, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har deltaget på dette modul, kan du:
- arbejde med udvikling af deltagelsesmuligheder, læring og trivsel for børn, unge og voksne.
- arbejde med, hvordan inklusionsprocessen kan understøttes i konkret skolevirkelighed og pædagogisk praksis og i udviklingen af læringsmiljøer.
- på baggrund af individuelle og kontekstuelle vurderinger begrunde børns, unges og voksnes lærings-, kontakt- og trivselsvanskeligheder.
-
- Pædagogisk praksis, der fremmer deltagelse, læring og trivsel for børn, unge og voksne relevante netværk, ved brug af relevante metoder, materialer eller hjælpemidler
- Samarbejde om en indsats, der fremmer deltagelse, læring og trivsel med relevante samarbejdspartnere og netværket omkring den enkelte eller gruppen, der er i vanskeligheder
- Individuelle og kontekstuelle begrundelser for børn, unge og voksnes
- Vanskeligheder i forhold til læring, kontakt og trivsel
- Relevant lovgivning på området
- Information, beskrive, analysere og vurdere individuelle og kontekstuelle
- Baggrunde for vanskeligheder i forhold til læring, kontakt og trivsel.
- Beskrivelse, planlægning og gennemførelse af individuelle og kontekstuelle almene og specialpædagogiske indsatser, der fremmer læring og trivsel.
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der
- Har lyst til at kvalificere sig som en ressourceperson
- vil du fremme børn, unge og voksnes læring, trivsel og udvikling
- arbejder med at udvikle, styrke og varetage den inkluderende praksis i grundskolen, dagtilbud, skolefritidsordninger og andre sociale arenaer for børn og unge.
- er lærer, pædagog, ressourceperson og konsulent
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet