Inkluderende fællesskaber i skolen
I denne udgave af podcasten Didaktisk, praktisk, go’ handler det om, hvordan man kan styrke skolernes inkluderende fællesskaber ved at huske at få børnenes perspektiver med.
Når det handler om inkluderende fællesskaber i skolen, er der ofte én ting der mangler i regnestykket – og det er børnenes perspektiv.
For det sociale og det faglige kan ikke skilles fra hinanden i skolen, og derfor skal de voksne lære, hvordan børnene egentlig ser på tingene.
Det er nogle af pointerne fra Laura Emtoft, der er docent på Center for Skole og Læring på Absalon. Hun har i samarbejde med Næstved kommune arbejdet med, hvordan de kan styrke skolernes inkluderende fællesskaber.
Laura Emtoft er dagens gæst i Didaktisk, praktisk, go’, og spørgsmålene stilles af Lisbet Rask, der er chefkonsulent på Center for Skole og Læring.
De vigtigste pointer fra podcasten
Hvis du vil have de vigtigste pointer fra denne podcast på skrift, kan du finde dem i denne artikel: De voksne skal opleve skolen fra børnenes højde
Vil du bygge oven på din faglighed?
Tilmeld dig vores faglige nyhedsbreve
Få viden, inspiration og tilbud om videreuddannelse direkte i indbakken.
Gå på opdagelse i Absalons podcastunivers
Få faglig viden og inspiration direkte i øregangene, når og hvor du vil; på cyklen, i bilen, på løbeturen eller mens du vasker op.
Find alle vores podcasts her.