Samarbejde med pårørende
I dette afsnit af PædTalks, fortæller Karen Egelund, der er lektor ved Center for Pædagogik på Absalon, om erfaringer med samarbejdet mellem pårørende og fagprofessionelle, hvilke dilemmaer og udfordringer, der er, og hvordan det gode pårørendesamarbejde kan hjælpes på vej.
Det er to forskellige udgangspunkter, der møder hinanden, når fagprofessionelle og pårørende skal samarbejde om et barn, en ung eller en borger på for eksempel en døgninstitution:
De pårørende kommer som følelsesmæssigt engagerede, mens de fagprofessionelle repræsenterer systemet og umiddelbart navigerer ud fra regler og pædagogik – og det kan potentielt skabe konflikter.
I dette afsnit af PædTalks, fortæller Karen Egelund, der er lektor ved Center for Pædagogik på Absalon, om erfaringer med samarbejdet mellem pårørende og fagprofessionelle, hvilke dilemmaer og udfordringer, der er, og hvordan det gode pårørendesamarbejde kan hjælpes på vej. Lyt med her:
Gå på opdagelse i Absalons podcastunivers
Få faglig viden og inspiration direkte i øregangene, når og hvor du vil; på cyklen, i bilen, på løbeturen eller mens du vasker op.
Find alle vores podcasts her.
Tilmeld dig vores faglige nyhedsbreve
Få viden, inspiration og tilbud om videreuddannelse direkte i indbakken.