Med afgangsprojektet afslutter du uddannelsen som engelskvejleder og kvalificerer dig dermed til at varetage udviklende, rådgivende, koordinerende og styrende funktioner i forbindelse med skolens undervisning i engelsk.
Gennem integration af din praksiserfaring og en udviklingsorienteret tilgang kan du planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske tiltag inden for engelskundervisningen med henblik på at kunne vejlede kolleger og ledelse.
Dette obligatoriske modul på 15 ECTS er det afsluttende modul på den Den pædagogiske diplomuddannelse med retning Engelskvejleder i skolen
Projektforløbet indledes med en fælles undervisningsgang for alle afgangsstuderende på Den pædagogiske diplomuddannelse med videnskabsteori og metodologi samt introduktion til selve projektskrivningen.
Det er vigtigt at du ved tilmeldingen oplyser følgende:
- Retning på diplomuddannelse
- Evt. ønske til vejleder
Derudover skal du vedhæfte kopi af tidligere modulbeviser, hvis modulet/modulerne er gennemført ved en anden Professionshøjskole.
Afgangsprojektet dokumenterer mål for læringsudbytte
Afgangsprojektet er det afsluttende projekt, hvor en begrundet central afgrænsning af uddannelsesretningens læringsudbytte, dokumenteres ved en afsluttende prøve.
Med udgangspunkt i det godkendte emne inden for uddannelsesretningens mål for læringsudbytte skal den studerende opfylde målene for læringsudbytte
-
- Har viden om sammenhængen mellem sprogtilegnelsesteorier og sprogdidaktik og hvad det betyder for elevers læring.
- Har viden om forskning og udvikling indenfor fremmedsprogsdidaktik og metoder.
- Har indblik i forskning og udvikling af interkulturel pædagogik.
-
- Kan anvende metoder til at analysere, dokumentere og evaluere praksis inden for læringsmålstyret engelskundervisning og udvikle praksis på den baggrund.
- Kan vejlede kolleger og ledelse vedrørende engelskundervisningens indhold og metoder.
- Kan udvikle praksis på baggrund af forsknings- og udviklingsarbejde.
-
- Kan vedligeholde, vejlede om og udvikle engelskfagets didaktik og evalueringskultur.
- Kan igangsætte og stimulere den faglige debat samt implementere udviklingsarbejder med henblik på at styrke skolens engelskundervisning.