Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
Er du nysgerrig på, hvad den narrativ tilgang i pædagogisk arbejde med mennesker nedsat funktionsevne har af betydning for at "møde borgeren"?
På dette kursus får du kompetencer til at arbejde og samarbejde med borgere med en narrativ faglig tilgang.
Derudover vil kurset kunne bidrage til et fælles sprog og fælles faglighed, som står på et narrativt fundament, hvor den narrative tilgang danner grund for det kollegiale samarbejde og faglige udvikling. Kurset vil derfor både være rettet mod narrativ tilgang til samarbejdet med borgere og mod samarbejdet med kolleger, bl.a. ved narrative tilgange til kollegial sparring.
Målgruppe
Kurset er for dig, der arbejder i pædagogiske kontekster med børn, unge og voksne
Kurset kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om kurset
-
Når du har gennemført kurset, har du kompetencer til, at
- Samarbejde med borgere i en anerkendende tilgang
- Arbejde målrettet og refleksivt med en narrativ tilgang
- Reflektere og håndtere pædagogfaglige dilemmaer udfra en narrativ tilgang
- Samarbejde med kolleger på et narrativt grundlag.
-
-
Narrativ tilgang og pædagogik
Systemiske teori og det narrative perspektivs mindset. Præsentation af centrale begreber perspektiveret i forhold til pædagogisk faglighed og arbejde. Særligt fokus på anerkendelse og bevidning. -
Narrativ metode og praksis
Hvordan arbejder vi narrativt i praksis. Særligt fokus på eksternaliserende sprogbrug, historisering, dobbeltlytning. -
Narrative perspektiver på konflikthåndtering og traume
Hvordan kan vi egentlig forstå konflikter og traumer i et narrativt perspektiv? Metoder til at arbejde konfliktforebyggende og håndterende. Traumebevidst arbejde i narrativt perspektiv. -
Kollegial refleksion og sparring i narrativt perspektiv
Fokus på betydningen af kollegial sparring – og hvordan narrativ tilgang understøtter faglig fundering og udvikling.
-