Hvis du savner viden om dysleksi og arbejdet med denne elevgruppe i grundskolen, så klæder modulet dig på til det
Efter folkeskolereformen er børn i dyslektiske vanskeligheder i høj grad inkluderet i den almene undervisning. Derfor vil lærere, der ved hvad dysleksi er og kan identificere og understøtte denne elevgruppe, være centrale for skolens håndtering af elevgruppens læring og trivsel.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningerne Ordblindelærer i grundskolen og Logopædi, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
- Indgående kendskab til dysleksi og væsentlige forudsætninger for udviklingen af skriftsproglige færdigheder
- Udredning og tilrettelæggelse af indsatser, herunder vejledning af kollegaer og forældre
- Kendskab til det lovmæssige grundlag for arbejdet med elever i dysleksi
-
- Skriftsproglig udvikling og dysleksi
- Metoder til tidlig identifikation og udredning
- Evidensbaserede metoder til forbyggende, forgribende og indgribende indsatser
- Læringsdifferentiering
- Tværfagligt samarbejde
Målgruppe (Fane indhold)
Moduler er for dig, der gerne vil bidrage til faglighed i skolens arbejde med at understøtte dyslektiske elevers læringsmuligheder
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet