Vil du styrke dine kompetencer i forhold til at påtage dig ledelsesmæssige opgaver ift at tilrettelægge, håndtere, udvikle og evaluere forandringsprocesser?
På dette modul sættes der fokus på, at man som konsulent eller faglig leder, kan facilitere og udvikle refleksivt og systematisk samarbejde om forandringsprocesser i organisationer med organisatorisk læring som omdrejningspunkt.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Projektledelse og organisationsudvikling, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har deltaget på dette modul
- har du viden om forskellige perspektiver og teorier om ledelse og om ledelse af forandringsprocesser – med afsæt i arbejde med modsætninger og udviklingspotentialer i organisationen
- kan du deltage i og lede forandringsprocesser i projekter og udviklingsarbejde.
- kan du påtage sig lederopgave og lederrolle i forhold til konsultative processer i egen praksis.
- kan du facilitere og udvikle refleksivt og systematisk samarbejde om forandringsprocesser i organisationer med organisatorisk læring som omdrejningspunkt
- har du forståelse af ledelse, magt og etik imellem samfundsinteresser, brugerinteresser og institutionsinteresser.
- kan du reflektere over ledelsesvirksomhed i samspil med interne og eksterne interessenter.
-
- Viden om forandring og forandringsprocesser
- Viden og og færdigheder i at tilrettelægge, håndtere, udvikle og evaluere forandringsprocesser
- Metoder til at systematisere og facilitere de involverede aktørers refleksioner over forandringsprocessens forløb i forhold til formål og mål.
- Etik og magt i organisatorisk og forandringsperspektiv
Målgruppe (Fane indhold)
Pædagogiske konsulenter, udviklingskonsulenter, faglige ledere, faglige fyrtårne og andre faglige ressourcepersoner, der har en særlig rolle i forhold til at arbejde med pædagogisk faglig eller organisatorisk udvikling
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet