Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
Mangler du indsigt i hvad kvalitet er set ud fra et patient- og borgerperspektiv? Så er dette modul noget for dig
Borgerens oplevelse af at være patient har stor betydning for sundhedsvæsenets mulighed for at sikre kvalitet i borgerens forløb.
På dette modul får du muligheden for at arbejde med metoder til kvalitetsudvikling, set både fra et patient-borgerperspektiv og et organisatorisk perspektiv, med henblik på at videreudvikle og styrke kvalitet og kontinuitet i patient-/borgerforløbet. Samtidig har du i løbet af undervisningen mulighed for at tage udgangspunkt i din egen praksis med konkrete eksempler fra hverdagen.
Dette valgmodul på 5 ECTS indgår i retningen Professionspraksis, som er en del af Den sundhedsfaglige diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
- Du får indsigt i og lærer at kunne formidle hvad kvalitet er ud fra et patient-/borgerperspektiv
- Du bliver i stand til at træffe fagligt begrundede beslutninger omhandlende klinisk kvalitetsudvikling på baggrund af problemstillinger set ud fra et patient- og borgerperspektiv
- Du får redskaber til at kunne indgå i udviklingsarbejde med andre fagpersoner omkring problemstillinger med fokus på patienten/borgeren i sundhedsvæsenet
-
- Kvalitet i et patient- og borgerperspektiv
- Kvalitetsudviklingsprocesser med fokus på patienten/borgeren i sundhedsvæsenet
- Patient-/borgerinddragelse og patient-/borgerinvolvering i klinisk kvalitetsudvikling
- Kvalitet og kontinuitet i patient-/borgerforløb, set fra både et patient-/borgerperspektiv og et organisatorisk perspektiv
- Metoder til kvalitetsudvikling i dialog og samarbejde med patienten/borgeren
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der med en sundhedsprofessionel baggrund arbejder med klinisk kvalitetsudvikling, eller dig som ønsker at få forståelse for, samt udvikle dine kompetencer i forhold til at inddrage patienten/borgerens perspektiv, såvel som det organisatoriske perspektiv på klinisk kvalitetsudvikling.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet