Er du nysgerrig på, hvordan du kan arbejde fællesskabende for børn/unge/voksne i udsatte positioner?
Mennesker i marginaliserede positioner kan tit have brug for kvalificeret hjælp til at finde fodfæste i de fællesskaber, som institutioner, skole- og uddannelsessammenhænge udgør. Viden om lovgivning og rettigheder klæder dig på til at stå stærkere sammen med pårørende, andre professionelle i bestræbelserne på at skabe gode deltagelsesmuligheder for målgruppen.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Inklusionsvejleder, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har deltaget på dette modul, kan du:
- planlægge, gennemføre og evaluere indsatser på individ, gruppe og organisationsniveau - alene og i samarbejde med andre
- udvikle og kvalificere inkluderende praksis med blik for mangfoldighed
- reflektere over betingelser for målgruppens deltagelsesmuligheder
- analysere, vurdere og handle på problemstillinger ud fra forskellige perspektiver
-
- Sammenhænge mellem inklusion og eksklusion
- Diversitet, normalitet og afvigelse
- Lovgrundlag for feltet
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der
- er opsat på at gøre en forskel for børn/unge/voksne i udsatte positioner
- er - eller gerne vil være - inklusionsvejsvejleder på skole eller institution
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet