Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Modulet udbydes og gennemføres i et samarbejde mellem professionshøjskolerne Absalon og UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. Du vil derfor møde undervisere fra både Absalon og UCL på dette særligt tilrettelagte modul.
Dette modul retter sig mod elevernes digitale kompetencer og omhandler derfor kompetenceområder som digital myndiggørelse, design, teknologisk handleevne og computationel tankegang.
Modulet retter sig derfor både mod konkrete kompetencer indenfor teknologiforståelser, men også generelt mod arbejdet med elevernes digitale kompetencer fx i forbindelse med digital fabrikation
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Læringsvejleder, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Tilrettelagt som blended forløb
På modulet har du 3-4 gange fremmøde; 1-2 dage på campus i Slagelse og 1-2 dage i Odense i fablab/makerspace.
Resterende undervisning er synkron og asynkron, hvor man skal indgå i et forpligtende samarbejde i studiegrupper
Der vil være studieaktiviteter før, under og efter undervisningen
Blended learning refererer til en undervisningsmetode, der kombinerer traditionelle undervisningsmetoder med digitale læringsressourcer og online aktiviteter. Det er en blanding af face-to-face undervisning og e-læring, og det sigter mod at udnytte fordelene ved begge tilgange.
Om modulet
-
- Du får indsigt i forskellige designmetoder, herunder brugsstudier, idégenerering, prototypeudvikling, testning og evaluering
- Du får lært at designe forløb, der med udgangspunkt i komplekse problemstillinger arbejder med børn og unges egne designprocesser
- Du får lært at stilladsere børn og unges egne digitale designløsninger, med henblik på at styrke deres teknologiske handleevne og computationelle tankegang.
-
- Udvikling af forløb, der arbejder med digital myndiggørelse
- Indgåelse i samarbejder med kolleger om børn og unges digitale kompetencer og teknologiforståelse
- Stilladsering af børn og unges egne digitale designløsninger, mhp. at styrke deres teknologiske handleevne og computationelle tankegang i fx makerspaces.
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der
- er optaget af at udvikle børn og unges digitale kompetencer, enten som en del af skolens øvrige fag eller som et særligt kompetenceområde.
Du arbejder måske som en del af teamet på skolens læringscenter eller har funktion som faglig vejleder eller it-vejleder.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet