Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
Vil du blive en stærkere formidler inden for kunst og kultur, er kendskab til teori om den dialogbaserede tilgang helt central.
Centralt for en dialogbaseret tilgang til formidling er medinddragelse og medansvar. Ud fra dialogisk lærings- og formidlingsteori vil vi undersøge, hvordan dialoger og aktiv deltagelse kan være mulige veje til større demokratiske oplevelser og medborgerskab. På modulet stiller vi derfor det retoriske kompas ind på dialogbaseret formidling med fokus på dialoger mellem formidler og gruppe samt mellem børn og unge.
Dette valgmodul på 10 ECTS er en del af Diplomuddannelse i formidling af kunst og kultur for børn og unge. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har deltaget på dette modul,
- har du tilegnet dig viden og opnået færdigheder om dialogbaseret formidling på basis af samspillet mellem teori og empiri
- har du viden om formidling og kan på et reflekteret grundlag analysere og vurdere din egen og andres dialogbaserede formidling
- kan du komponere samtaler og dialogbaserede tilgange til kunst- og kulturmøder
- har du afprøvet dig selv i praksis og har fået kompetencer i at anvende og udvikle metoder, der egner sig til at udvikle dig som en stærkere afsender med kontakt til din målgruppe
-
Gennem teori og praksis arbejder vi med begreber som:
- Flerstemmighed og enstemmighed
- Tilegnelse og deltagelse
- Afsender- og modtagerorienteret
Herudover lærer du at undersøge forskellige tilgange til nyfortolkning af kunstneriske og kulturelle udtryk gennem:
- Visuelle fremstillinger (fx tegning, skrivning)
- Kropslige fremstillinger (fx performances og dramatiseringer)
- Håndværksmæssige fortolkninger og nye medieringer
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der har særlige opgaver med kunst- og kulturformidling for børn og unge.
Adganskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet