Gå til hovedindhold

Dialogisk undervisning og fællesskaber i undervisningen

I denne udgave af podcasten Didaktisk, praktisk, go’ handler det om hvordan Korinth Efterskole har arbejdet med at skabe mere dialogisk undervisning og mere fællesskab i klassen.

Forestil dig, at du som lærer er DJ’en bag en mixerpult. At du har en masse knapper, du kan skrue på, som bringer forskellige dialogiske dimensioner ind i klasserummet afhængigt af undervisningens formål. 

Korinth Efterskole har de netop arbejdet med ”mixerpult-modellen” for at skabe mere dialogisk undervisning og mere fællesskab i klassen. 

Denne udgave af Didaktisk, praktisk, go’ handler om, hvad de har gjort på efterskolen, og hvordan det virker i praksis. 

I studiet er Marie Neergaard, lektor i Center for Skole og Læring på Absalon, og Henrik Thrane, forstander på Korinth Efterskole. 

Samtalen styres af Lisbet Rask, chefkonsulent i Center for Skole og Læring på Absalon.

Gå på opdagelse i Absalons podcastunivers

Få faglig viden og inspiration direkte i øregangene, når og hvor du vil; på cyklen, i bilen, på løbeturen eller mens du vasker op.

Find alle vores podcasts her.