Dialogisk undervisning og fællesskaber i undervisningen
I denne udgave af podcasten Didaktisk, praktisk, go’ handler det om hvordan Korinth Efterskole har arbejdet med at skabe mere dialogisk undervisning og mere fællesskab i klassen.
Forestil dig, at du som lærer er DJ’en bag en mixerpult. At du har en masse knapper, du kan skrue på, som bringer forskellige dialogiske dimensioner ind i klasserummet afhængigt af undervisningens formål.
På Korinth Efterskole har de netop arbejdet med ”mixerpult-modellen” for at skabe mere dialogisk undervisning og mere fællesskab i klassen.
Denne udgave af Didaktisk, praktisk, go’ handler om, hvad de har gjort på efterskolen, og hvordan det virker i praksis.
I studiet er Marie Neergaard, lektor i Center for Skole og Læring på Absalon, og Henrik Thrane, forstander på Korinth Efterskole.
Samtalen styres af Lisbet Rask, chefkonsulent i Center for Skole og Læring på Absalon.
De vigtigste pointer fra podcasten
Hvis du vil have de vigtigste pointer fra denne podcast på skrift, kan du finde dem i denne artikel: Stærkere fællesskaber gennem dialogisk undervisning
Vil du bygge oven på din faglighed?
Tilmeld dig vores faglige nyhedsbreve
Få viden, inspiration og tilbud om videreuddannelse direkte i indbakken.
Gå på opdagelse i Absalons podcastunivers
Få faglig viden og inspiration direkte i øregangene, når og hvor du vil; på cyklen, i bilen, på løbeturen eller mens du vasker op.
Find alle vores podcasts her.