Podcast - Ordblindelærerens identitet og position i praksis
I dette afsnit af podcasten Didaktisk, praktisk, go' handler det om ordblindelærerens identitet og position i praksis.

Ordblindelærerne er skolernes nye videnspersoner i Roskilde Kommune, men hvordan er de nyuddannede ordblindelærere egentlig landet ude i praksis, og hvordan understøttes deres rolle bedst?
Det er nogle af temaerne i denne udgave af Didaktisk, praktisk, go’, hvor gæsten er Mette Eriksen, der er læsekonsulent i Roskilde Kommune. Hun har været med til at tilrettelægge en ny uddannelse for kommunens ordblindelærere sammen med Professionshøjskolen Absalon.
Værten er Julie Fredsø-Rauer, adjunkt på Absalon, og ved sin side har hun Carina Vallentin Degn, som også er adjunkt på Absalon. Til daglig underviser de begge på den pædagogiske diplomuddannelse, på henholdsvis læsevejledning i grundskolen og ordblindelærer i grundskolen.
Lyt til podcasten her:
De vigtigste pointer fra podcasten
Hvis du vil have de vigtigste pointer fra denne podcast på skrift, kan du finde dem i denne artikel: Ordblindelærerens identitet og position i praksis
Vil du bygge oven på din faglighed?
Tilmeld dig vores faglige nyhedsbreve
Få viden, inspiration og tilbud om videreuddannelse direkte i indbakken.
Gå på opdagelse i Absalons podcastunivers
Få faglig viden og inspiration direkte i øregangene, når og hvor du vil; på cyklen, i bilen, på løbeturen eller mens du vasker op.
Find alle vores podcasts her.