Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Bliv i stand til at lede og organisere arbejdet med at udvikle pædagogisk praksis, der understøtter refleksion og fagligt begrundede valg i forhold til dagtilbuddets læringsmiljø med udgangspunkt i grundlaget i den styrkede pædagogiske læreplan.
På modulet vil du lære om sammenhænge mellem samfundsmæssige rammer, baggrund og indhold i den styrkede læreplan samt det pædagogiske grundlag i læreplanen. Desuden vil du få viden og forståelse af sammenhænge mellem faglig ledelse og udvikling af personalets faglige, didaktiske og pædagogiske kompetencer, samt mellem dagtilbuddenes læringsmiljøer og børns trivsel, dannelse og læring.
Dette valgmodul på 5 ECTS er en del af diplomuddannelsen i ledelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Det er målet, at du:
- Kan udvælge, anvende og forankre pædagogisk-didaktiske metoder, der styrker kvaliteten i læringsmiljøer.
- Kan lede og facilitere forandringer med henblik på at udvikle systematisk refleksion og fagligt begrundede valg i arbejdet med den styrkede læreplan i den pædagogiske praksis.
- Håndtere ledelsesfaglige og organisatoriske udfordringer i forbindelse med at udvikle og styrke læringsmiljøer og pædagogisk praksis til gavn for børns trivsel, dannelse og læring
-
- Samfundsmæssige rammer for den styrkede læreplan og udvikling af læringsmiljøer i dagtilbud
- Faglig ledelse og pædagogisk-didaktiske metoder, der styrker kvaliteten i læringsmiljøer
- Faglig ledelse af refleksion og fagligt begrundede valg i relation til den styrkede læreplan
- Ledelse af forandring og udfordringer i forbindelse med styrkelsen af læringsmiljøer og pædagogisk praksis
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der er leder i daginstitutioner og dagplejer, samt dagplejepædagog med fagligt ledelsesansvar. Det kan også være du er område- og klyngeledere eller pædagogisk konsulent, der ønsker at lære mere om de nyeste tiltag i den faglige og pædagogiske ledelse af dagtilbud.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet