Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Er du på jagt efter viden for at styrke din faglighed som fritidspædagog? Ønsker du at opnå en dybere forståelse af børn og unges livsudfoldelse i relation til dit arbejde som fritidspædagog? Og drømmer du om at tilegne dig viden om, hvordan du kan skabe og udvikle mangfoldige fritidspædagogiske miljøer? Så er modulet "Fritidspædagogik og fælles fritidspædagogisk faglighed (6-18 år)" det helt rette modul for dig.
Dette valgmodul på 10 ECTS er en del af uddannelsesretningen Fritidspædagogik på Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
Når du har gennemført modulet;
• Har du indsigt i fritidspædagogikkens historie og lovgivningsmæssige rammer samt nutidens fritidspædagogiske faglighed og kan derigennem forstå fritidspædagogikken i en samfundsmæssig kontekst.
• Har du viden om børn og unges livs- og udviklingsmuligheder, trivsel samt fysiske og psykiske udvikling.
• Kan du reflektere over og påtage dig ansvar for fritidspædagogisk arbejde med børne- og unge-perspektiver samt selv- og medbestemmelse.
• Kan du udforske, udvikle, analysere og evaluere mangfoldige fritidspædagogiske miljøer, der sigter mod udvikling af børn og unges livsduelighed.
• Kan du håndtere valg og etiske dilemmaer knyttet til den komplekse fritidspædagogiske praksis.
• Kan du gennem relationsarbejde indgå i, facilitere og udvikle fritidspædagogiske fællesskaber. -
På modulet arbejdes med:
• Børn og unges trivsel og udvikling i samtiden og i et psykologisk perspektiv.
• Fritidspædagogiske begreber og perspektiver.
• Fritidspædagogik – som pædagogik en i samfundsmæssig kontekst.
• Fritidspædagogiske fællesskaber.
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for pædagogiske medarbejdere, der arbejder inden for det fritidspædagogiske område, fx fritidsklub og SFO
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet