Modulet/kurset udbydes desværre ikke i øjeblikket.
Kontakt
eventuelt en af vores faglige konsulenter.
Fokus på plantebaserede måltider i det professionelle køkken
Bliv skarp på at udvikle og arbejde med innovative interventionsprocesser, der er sundhedsfremmende og forebyggende på individ-, gruppe- og organisationsniveau.
På modulet arbejdes der med innovation og anvendelse af mere plantebaseret mad i det professionelle køkken med særligt fokus på smagsoplevelser, bæredygtighed og sundhed.
Modulet har fokus på projektleders og teamets rolle i den innovative interventionsproces og der arbejdes med eksempler på materielle og immaterielle projekter med udgangspunkt i deltagernes konkrete praksis, og under hensyntagen til interessenter.
Dette valgmodul på 10 ECTS er en del af Den ernæringsfaglige diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
Om modulet
-
- Du opnår viden om metoder til at arbejde projektorienteret og innovativt med interventioner
- Du opnår viden og inspiration til at udvikle plantebaserede retter målrettet egen praksis
- Du udvikler kompetencer til at håndtere problemstillinger relateret til samspillet mellem borgere og sundhedsprofessionelle, der rammesætter en innovativ intervention med henblik på at udvikle nye koncepter
- Du lærer at kunne begrunde, kvalitetssikre og formidle et interventionstiltag
-
- Innovation som begreb
- Teori og metode om projektledelse og forskellige projekttyper og deres ledelsesformer
- Lovgivning og etik knyttet til materielle og immaterielle projektforløb
- Viden om plantebaserede råvarer og planteproteiner
Målgruppe (Fane indhold)
Modulet er for dig, der ønsker viden og metoder til at tilrettelægge en innovativ intervention i offentlig eller privat regi. Modulet er særligt målrettet måltidsprofessionelle, der ønsker viden og inspiration til at udvikle mere plantebaserede retter.
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet