Ønsker du at udvikle din egen tilgang til kropslig praksis i relation til professionsrelevante temaer inden for lederskab og kommunikation, så er dette modul noget for dig.
Dette valgmodul på 10 ECTS indgår i retningen Idræt, krop og bevægelse, som er en del af Den pædagogiske diplomuddannelse. Du kan læse modulet som en del af en hel uddannelse eller som et selvstændigt modul.
Modulet kan også indgå i et skræddersyet forløb. - Læs mere her
På modulet vil fokus ligge på dine egne kompetencer inden for det bevægelsespsykologiske område. Du vil få pædagogisk viden om krop og kommunikation i relation til leg, dans, kamp og drama samt erhverve dig teoretiske og praktiske redskaber til selvstændigt at kunne udvikle egen praksis og profession. Efter modulet vil du kunne arbejde målorienteret med den relationelle og kommunikative dimension i aktiviteter med idræt og bevægelse.
Om modulet
-
- Du får viden om kropslighedens, sanselighedens og personlighedens betydning for professionel kommunikation
- Du får viden om kroppen i social interaktion, kontakt, gruppedynamik, kropslig ekspressivitet og sprog
- Du får viden om æstetiske og eksperimenterende læreprocesser i forhold til krop og bevægelse
- Du bliver i stand til at omsætte og anvende viden om forhold mellem krop, bevægelse og kommunikation til en professionsrelevant og didaktisk reflekteret praksis
-
- Professionsrelevante temaer inden for lederskab og kommunikation
- Kropslighedens, sanselighedens og personlighedens betydning for professionel kommunikation
- Kroppen i social interaktion, kontakt, gruppedynamik, kropslig ekspressivitet og sprog
- Æstetiske og eksperimenterende læreprocesser i forhold til krop og bevægelse
- Krop bevægelse og kommunikation til en professionsrelevant og didaktisk reflekteret praksis
- Relationelle og kommunikative dimensioner i aktiviteter med idræt og bevægelse
Målgruppe (Fane indhold)
Målgruppen er fagprofessionelle i forskellige pædagogiske kontekster
Adgangskrav (Fane indhold)
- En adgangsgivende uddannelse svarende til en kort eller mellemlang videregående uddannelse.
- 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse.
Opfylder du ikke de formelle adgangskrav, kan du søge om at blive realkompetencevurderet