Gå til hovedindhold

Meningsfulde handleplaner

I denne udgave af podcasten ’Socialt Arbejde i Praksis’ taler Andrey Lukyanov-Renteria, der er lektor og ph.d. ved socialrådgiveruddannelsen på Absalon, med Louise Harkes om hendes ph.d., og om hvordan arbejdet med handleplaner kan udvikles.

Handleplaner skal give mening – men gør de altid det?

Ifølge Louise Harkes, der har skrevet ph.d. om handleplaner for børn og unge i udsatte positioner, bliver handleplanerne ofte til statiske redskaber i børn og unges dynamiske liv, og de bliver alt for hurtigt forældede.

Derfor handler det om at inddrage både børnene og deres familier, så de kan genkende sig selv, når der laves nye målsætninger.

I denne udgave af podcasten 'Socialt arbejde i praksis' taler Andrey Lukyanov-Renteria, der er lektor og ph.d. ved socialrådgiveruddannelsen på Absalon, med Louise Harkes om hendes ph.d., og om hvordan arbejdet med handleplaner kan udvikles.

Lyt med her:

Vil du bygge oven på din faglighed?

Valgmodul - Inddragelse af børn, unge og familier

Få kompetencer til at arbejde inddragende med børn, unge og familier i udsatte positioner. I arbejdet med børn, unge og deres familier i udsatte positioner, vil du som professionel få ny viden om området, og få finpudset dine kompetencer til at arbejde inddragende med målgruppen. Modulet vil blandt andet gøre dig i stand til at reflektere over praksis og teori i forhold til det inddragende arbejde med børn, unge og familier i udsatte positioner.

Gå på opdagelse i Absalons podcastunivers

Få faglig viden og inspiration direkte i øregangene, når og hvor du vil; på cyklen, i bilen, på løbeturen eller mens du vasker op.
Find alle vores podcasts her.