Gå til hovedindhold

Neuropædagogisk tilgang i arbejdet med børn

Hvis man som pædagog forstår, hvordan hjernen og sanserne fungerer og udvikler sig hos børn, så kan man målrette sit pædagogiske arbejde og sætte fokus på børns forudsætninger og vilkår for udvikling og læring.

Det er den neuropædagogiske tilgang i det pædagogiske arbejde med børn i dagtilbud, som PædTalks i dette afsnit stiller skarpt på.

For med neuropædagogikken, som en del af sin pædagogiske værktøjskasse, kan man på en ny og helhedsorienteret måde sætte fokus på både barnets læring, udvikling og dannelse.

Bag mikrofonen sidder Gitte Riis, der er chefkonsulent ved Center for Pædagogik på Absalon, og hun taler med Eeva Laine Jakobsen og Kristina Wacherhausen. De er begge adjunkter og undervisere på uddannelser i Center for Pædagogik, og de har begge ekspertviden og stor erfaring i arbejdet med neuropædagogik.



Lyt med her:

Gå på opdagelse i Absalons podcastunivers

Få faglig viden og inspiration direkte i øregangene, når og hvor du vil; på cyklen, i bilen, på løbeturen eller mens du vasker op.

Find alle vores podcasts her.